Tuesday, April 22, 2014

sebelum nafas











demi Dia yang menciptakan

"Kak Yati nak tolak dakwah ni ke? Tak boleh macam tu Kak Yati." - dia
"Hah? Apa ni?" - aku

*nangis dalam hati sorang2*

-------

dari basahnya hujan bersama burung yang berterbangan riang
sekalian alam merayai rahmat dari Tuhan
langit mendung yang menitiskan hujan
di situ aku duduk diam sendirian

"Hah? Apa ni?"


dan di waktu aku terus berlari

hati dan jiwa terus melayang

"Apa ni?!!"

semoga ada lupa yang menghilangkan
walaupun kelihatan segar dalam ingatan

Tuhan, sungguh aku tak larat
dengan dosa yang bertimbun tinggi
dengan salah yang mencengkam jiwa

sebelum nafas Kau hilangkan
terimalah aku sebagai hamba

بلغت بالتعب يا إلهي
فاغفرلي

-------

"hear this song" - the other wing

hah ! terima kasih . 
akhirnya lengkap tulisan kali ni ~


#np bila tiba

#pray4ummah


No comments:

Post a Comment