Tuesday, March 20, 2012

kisah irbid

alkisah cerita disambung....

ting* ~wedding invitation~

memang xpegila kan wedding tibe2.. tp kakak yg cantik, Iqlil doakan akak bahagia selalu ye bersama pasangan.. sungguh perkahwinan itu cukup manis.. :)

"kenapa invite? xkenal? nak pegi ke? xkenal sape2 nanti klw dtg nak bwt ape?"
"dtg makan dahla.."
"eiyh, mane ade orang buat..."

*****
ade pape ke dgn irbid?
aish, kwn ja.. xlebih..
tanye je,no hard feeling yeah
la baksa la baksa..

*****
pagi itu di sana, pagi sabtu.. mungkin tenang setelah fajar mula menampakkan cahaya.. sungguh ciptaan Allah itu sgt indah dan tiada siapa akan menduga apa yang bakal berlaku pagi itu..

manakala di sini, sang suria sudah mula menyengat.. mungkin ramai yg sedang keluar untuk mencari makan.. ya, kafe-kafe kian dipenuhi pelanggan yang asyik menjamu selera.. Iqlil pula tidak terasa untuk ke tempat itu.. dia berhadapan dengan skrin yang terpapar kisah-kisah insan yang terkongsi bersama..

senyumnya terukir, perbualan demi perbualan diteruskan.. ya, katanya persahabatan itu klw tidak melebihi yg sepatutnya dibolehkan.. sungguh Iqlil senang bersahabat dengannya.. yg sudah-sudah, Iqlil sering bertanyakan hal-hal kemusykilan.. tapi, sejak menjak ne, mungkin dia terlalu sibuk dengan urusan-urusan nya di sana jadi banyak persoalan yg belum terungkai..

setelah sekian lama, Iqlil tersedar dia perlu beredar sebelum hal ini perlu dipanjang-panjangkan.. demi Allah, dia anak yg baik sahabat yang baik muslim yg baik.. tidak mungkin Iqlil mahu mengganggu anak ini yg jughuih (bak kata ore kelate).. bile ditanye ade ape2kah? mahu saje mengaku ade kerana setiap wanita itu mahukan seseorang yg boleh menuntunnya ke jalan syurga.. tapi, Iqlil sedar, <--- dia hanya manusia biase yg tidak pantas buat insan sepertinya.. Iqlil terikat dengan sesuatu yg tidak irbid ketahui..

andai saje dia tahu, mungkin persahabatn ini tidak diteruskan.. saat itu, mungkin Iqlil akan menunduk menitiskan air-air penyesalan kerana persahabatan yg cukup indah itu terkubur di situ.. kalau saja hal itu terjadi, penyesalan memakan diri tp yg pasti, persahabatan ini harus kekal kerana masih banyak yg perlu ditanya.. entah mengapa, kau yg dipilih..

"entahla, senyum manjang je pagi ne"
"baguslah senyuuuum je :') "
hehe


-----to be continued-----




No comments:

Post a Comment