Friday, April 5, 2013

kite rembat semangat dia !



 أعوذ بالله أن أكون من الجاهلين
 (سورة البقرة: 67)


melalui seorang hamba Allah ni, aku usha je ayat ni kat twitter dia, bukak blog dia yang setiap kali aku bukak confirm aku rasa macam seram sejuk je. Dia, aku kagum betul. Semangat menghiasi diri dengan ilmu. Sahabat aku kata dia sangat obses dengan para ulama'. First time aku baca tentang ni:

"kenapa ramai yang kata kita selalu tak amalkan apa yang kita baca padahal membaca itu kan satu amalan"

*lebih kuranglah*

aiwahhhh~

menarik kata-kata dia. hmm, kalau nak cerita, banyak lagi kata-kata dia yang aku nak tulis kat sini, tapi dahlah tak dapat kebenaran dia, sesuka hati je aku rembat ayat-ayat dia masuk sini.

hidup aku sekarang ni kan, aku suka betul stalk twitter orang yang macam dia. 
hahaha
bak kata kawan aku, 'pengakuan berani mati' :p

malangnya, aku ni kalau depan laptop cepat je mengantuk. tak sempat nak stalk lama2 confirm tidur. tak terhitung dah berapa kali roomate aku marah sebab tidur tak tutup laptop. huh..

rasa macam nak mintak maaf je kat tuan empunya account twitter tu sebab kerja aku dok stalk dia sokmo. sebenarnya aku rembat semangat dia tuu 'dalam kes membaca' lahh, sebab aku jadi semangat balik nak membaca ! 

teringat kisah dulu-dulu, 
"aku datang bilik korang ni, terinspirasi kat Yati. asal datang je dia baca buku, asal datang je baca buku" kata kawan aku.

O.o

nampak tak kat situu..
aina anti ya Hayat ?!

membaca
tipulah kalau aku kata aku tak rindu aku yang dulu
mungkin aku terbawa-bawa arus yang kononnya sibuk sangat tuu kan
tinggal buku tinggal baca
jalan sana jalan sini
meeting sana meeting sini
assignment lah presentation lah
padahal compare dengan kawan aku yang ambik medic nuhh, huh jauh lagi busy nye
yang ambik syariah tuu
yang ambik apa2 course lahhh
semua orang busy
mana ada yang namanya 'student' duduk lenggang kangkung
tinggal diri sendiri je mau ingat 
semua orang ada 24jam
aihhh, hayat ni.. asyik kena ingatkan je tentang 24jam

----------

mood sungguh-sungguh nak balik rumah
bila tengok hamba Allah yang study oversea semua tu kan semangat je study carik ilmu kat sana-sini, bikin diri sedar sikit. mengade sangat -.-
come on lahh Hayat !

----------

oh maksud ayat tu..

Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang dari golongan yang bodoh... (2:67)

----------



Umat Muhammad saw, diturunkan wahyu yang pertama. Dituntut untuk membaca. tapi sayang ramai yang ambik mudah soal membaca ni. haa! tak kata membaca tu pegang buku semata, banyak lagi source yang kita boleh guna apa lagi mawqi3at (lamanweb) yang banyak wujud kat internet tuu. tapi membaca sambil pegang mushaf (buku) tu lagi feel kot~ serious!
hewhew

#pray4ummah

No comments:

Post a Comment