Friday, March 29, 2013

Fight! Fight! Fight!

Wahai musuhku!
Aku tahu kau akan terus sesuka hati nak tarik aku jadi macam kau!
Aku tahu kau gelak sakan bile aku terikut-ikut cara kau!
Aku tahu kau geram bila aku palingkan diri dari kau!
Aku tahu kau gelak guling2 bile aku diperdaya kau lagi!
Aku tahu kau komited nak tarik aku ke neraka jahannam!
Aku tahu kau tu musuh aku yang paling nyata!
Dan aku tahu, aku berlindung dengan nama-Mu Ya Allah dari syaitan yg direjam~

Sekali aku jatuh, jangan kau ingat aku akan terus tenggelam dalam lautan hitam pekat!
Sepayah dan sesukar mana pun aku kena berenang ke permukaan lautan, aku akan fight! Habis-habisan.
Saat iman yanqus, jangan kau ingat aku akan hanyut terus!
Saat iman yazid, aku akan pertahankan supaya istiqamah!
Jangan kau ingat aku akan diam!

Selagi upaya, aku buat yang termampu!
Selagi belum sampai masanya aku akan terus bongkar peti ilmu!
Selagi punya sahabat pemberian Ilahi, aku eksploitasi mencari redha-Nya!
Jangan kau fikir aku akan menyerah!
Aku akan fight!
Fight sampai matinya jasad!

Allah. Allah. Allah.
Tak tahu nak ungkap macam mana, lagha apa yg aku buat 2/3 hari ni, aku tak suka aku macam tu!
Allahu Rabbi.
Terima kasih. Sebab kau titipkan insan2 penegur sang iman.
Yang tak pernah sedar aku perhati mereka dan yang akhirnya buat aku terasa diperdaya syaitan dan hawa nafsu sendiri.
Dunia ini penuh hikmah di atasnya, masa yang ada sepantasnya aku guna seperti mereka.
Ilmu yang melimpah tak pernah surut, patutnya aku cari fahami bukan terus buat2 tak nak ambik tahu.

Hayat~
Hal anti ta'lamu annal hayata kulluha lillah?
Anti 'arafti haza!

No comments:

Post a Comment