Wednesday, October 23, 2013

semoga hayat kuat !


seketika tersenyum
scrolling down the tweets from the very latest until the the very beginning

kenapa tersenyum?
baru perasan, segalanya yang tertulis di situ dipenuhi mereka2 yang satu hari dahulu, aku mengintai di sebalik kelibat2 manusia itu
yang satu ketika entah siapalah mereka dalam hidup ini
hanya memandang, membaca dan menilai sendiri kehidupan mereka untuk diserap dalam diri

lama-kelamaan, mereka menjadi sebahagian dalam diri
segalanya seperti telah diprogramkan
aku dan mereka



bukan mengintai saja2
tapi sepertinya aku mahu seiring dengan mereka
berjalan di celahan mereka
mendongak melihat wajah2 mereka
memandang ke hadapan mencari sinar
bersama mereka

awalnya, sebelum diperkenalkan atau mengenali mereka
ketika mengintai-ngintai
ada satu rasa kagum dalam diri melihat mereka
jatuh hati pada perjalanan mereka
tatacara hidup mereka
bagaimana mungkin aku mampu tersenyum membaca gurauan sesama mereka
walhal yang diperkatakan aku tak pernah pun ambil tahu

sikit2 mereka mencorakkan diri ini tanpa sedar
diam2 doa laju mengiringi mereka saban waktu
ada apa antara kami?
ukhwah?
aku dan mereka?
tiada...

aku lebih senang dengan cara mereka
aku lebih mudah percaya mereka
pernah berada di bawah satu medan yang lain
rasa semacam je
kenapa terlalu lembut
tak selesa, maaf bukan membenci
cuma tatacara kalian seperti aura diriku tak mampu
sensitip je rase
ibarat magnet repel apabila north jumpa north
haa macam tulahh



hari ni bahagia tu dialami
adanya mereka di sekeliling
yang membantu dari segi cognitive and character development dan lain2
hari ini bahagianya itu melebar luas
apabila bukan aku dan mereka sahaja
bahkan mereka dan mereka
duduk tersenyum bahagia

macam ni haa atas kepala :)

masih mencari dan terus mencari
aku beserta mereka
takkan terpisah
kami buddy *digi* haha
takde kaitan~ mereka adalah mereka
dan aku bayang2 setia mengikuti mereka

---------

berfikir jauh
saat tiba masanya, aku harap aku kuat
tak terbayang bagaimana nak laluinya secara realiti
seperti setiap kali
tapi
setiap kali yang dilalui bahagia dirasai
masa depan?
sesungguhnya aku tak pasti
huzn kah atau farh kah
bersedialah

#pray4ummah




No comments:

Post a Comment