Friday, December 20, 2013

aku Hidup ?


pernah terleka dalam impian
pernah tersasar dalam larian
bukan mudah berentak tarian
salah langkah hilang manisan

melihat kanan memandang semalam
bukankah adanya di situ semalam?

medan peperangan lewat ditempuh
kiriman senyuman yang begitu ampuh
menghilangkan tegang dilihat teguh
terlihat putih hitam di sebalik buluh




Jauh membisu kau dan aku
Hidup terasing didunia sendiri

Senyap dalam lautan kehidupan
Mencari asal fitrah insani



Apabila mengejar indah duniawi
Ditinggal jauh nilai manusiawi

Adakah ini yang perlu dilalui
Atau mencari hala tuju tak pasti



Berhenti berangan duhai Hidup
Lamunan mu sia-sia tiada berguna

Kejarlah dunia dan Akhirat sana
Bahagia bersama diakhir usia.

dec 20, 2013 - 11:15 am


susah nak balas puisi ni..
jadi, aku simpan dalam hati..

ehhhhh

jadi aku simpan di sini
`hayat terindah yang dicintai

apakah aku Hidup yang kedua?

terima kasih sahabat buat peringatan
teruskan mimpi ke langit sana
petik bintang di atas angkasa
memanusiakan manusia hidupkan jiwa


#pray4ummah

1 comment: