Monday, May 13, 2013

belasah je


pernah suatu ketika, aku punya rasa tak suka pada seseorang.
dah lama tak rasa macam tu. 
dan, rasa dia agak menyakitkan hati jugaklah.
tengok orangnya je rasa tak selesa dah.
rasa nak pergi dari situ secepatnya.
kalau boleh nak berada di selatan bila dia di utara
atau nak berada di timur saat dia di barat
cehhhh -.-

susah ada rasa macam ni..
sehinggalah sahabat aku buat lawak

dia kata, 
"takpe maafkan dia , dalam hati .. depan2, belasah je .."
heh, gurauan je tuuu.. cuma part maafkan tu je yang diambil sepenuhnya.
tiba2 nak menyanyi, ~aku, maafkan kamu~ hewhew
kemudian, hati jadi tenang :D

---------------------

pada suatu hari, alamak !
sakit hati kat sorang ni pulak !
dush! adeiyhhhhhh

yang ni lagi parah
tak tengok dia pun, teringat je
dah rasa macam nak muntah
erk~

ohh dunia, mengapa begitu kejam?
ohh dunia yang sana
kehidupan abadi yang bagaimana dijanjikan?
bahagiakah aku di sana kelak?

sungguh, aku perlukan ketenangan

kemudian, buka selawat2 kat laptop Ilham
    haaaaaahhhhhhhhhh, menenangkan jiwa ^^

kemudian, revise balik surah2 al-Quran
    haaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh, lagi awesome! :DD

kemudian, dengar lagu Asma Allah by Sami Yusuf
    haaaahhhhhhh, menyamankan :))

breath in ! breath out ! 
haaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh ~! 

Allah.. tenangkan hati ini 
setenang air yang mengalir indah
setenang langit yang membiru
setenang awan yang berarak
setenang anak harimau yang sedang tidur
setenang hati saat mengagumi-Mu
setenang aku saat bersama-Mu

Allah.. maafkan aku

------------------

sahabat semua, bittaufiq wannajah fil imtihan nihaei
ohh baru tahu, rupenya salah selama ni ye?

بالتوفيق والنجاة ليس بالتوفيق والنجاح

ke cemane?
anyone?
o..o

#allthebest

#pray4ummah




No comments:

Post a Comment