Friday, May 10, 2013

Chicken Curry

Waktu ini aku sedang makan. Hmm, nasik yang aku masak hari ni over betul sedapnya. *poyo je* sebenarnye aku nak masak bubur tau, tapi tak jadi! Ahh, ini lagi poyo! -.-" rupe2nye bubur jadi nasi yg sgt sedap. Sempurna masaknya. Hewhew. *gebang lebih*

Semalam aku dengan Umie nak masak. Umie kate dia ade beli ayam. Ahhh!!! Aku dahla tak pandai masak. Nak masak ape ni? Jadi, kami pun whatsapp kakwa. Hehe.

"wa wa wa wa wa wa
Cemane nak masak chicken curry?"

Fuhhhh, dia pun typelah dengan kelajuan ferrari. Semangat kot adik2 dia nak masak. Hahaha.

Jadi, bacelah resepi tuu. Hmm, tak pandailah nak masak -.-" jadi aku pun bantai jelah, lari dari cara2 yg kakwa bagi. Agak degil di situ. Mungkin malas nak baca ape dia type banyak kali, so, aku main campak2 sudahlah. Hahaha.

Sambil perhati ayam tu berenang2 dlm lautan buih2 letup2 tu, aku pun doa. Ya Allah, berkatilah makanan ni. Semoga Umie suka. Ameen. Lepastu, campaklah garam gula bagai. Rasa. Erk. Laa tak letak santan lagi rupenye. Tambah santan, puff! Siap! Matikan api. Lupe nak rasa lg sekali. Ahh, bantai jelahh~

Aku capai s3 mini Umie, main The Hardest Game Ever dengan Subway Surfers sambil tengok2kan Pou Umie tuu. Umie keluar dari bilik, lengkap berpakaian kerja. *terus main*

Umie hidang makanan ajak makan. Aku tak berani. Haha! Duduk sebelah dia sambil tersengih-sengih sebab seganlah.. Kihkihkih. *poyo lg* bismillah ! Toing ! Cuit sikit kuah gune hujung jari kelingking.

O.O erk. Aku diam je tak cakap pape. Terus makan diam2. Umie cakap, "sedapnya ayu masak hari ni!" yay yay yay ! Gila hebat rase dia ! Aku pun speechless. Hahaha.

--------------

Inilah cerita aku yg sangat poyolah!
Ayam masak kari je beb -.-"
For me ini satu pencapaian, first time kot masak ayam masak kari ni tp sedap. *masuk bakul angkat sendiri*  hehehe

--------------

Allahu Razzaq, barik lana fi ma razqtana waqina 'azab an-nar. Allahumma ameen!

#pray4ummah

No comments:

Post a Comment