Sunday, March 10, 2013

baik diam ;)

pinjam kata2 orang:
"Open your mouth only if what you are going to say is more beautiful than silence."

------------------------------

aku kata aku nak berbicara soal siasah tempoh hari. 

bila aku membaca tentangnya aku rasa aku taknak dah nak cakap tentang siasah ne. bukan ape, aku rase aku tak cukup ilmu nak kate tentangnye. jadi sekarang ni, aku hanya ambil tahu jelah ape yang berlaku di sekeliling.

mana taknya, tempoh hari saat berdikusi balaghah bersama empat lagi sahabat, entah macam mana termasuk bab siasah ne. mula2 tu diam jugak, tiba2 aku terbagi pendapat jugak. eh -_-" tak layak untuk berkata-kata. heh~ 

keluarlah kata2 dari sahabat tentang harakah Islamiyyah dan sebagainya. Perghhh, ilmu baru weh ilmu baru! semakin lama berdiskusi, roomate aku ikut serta bagi pendapat. simple je, "undi parti ke undi calon?" @_@ kepala aku pun pusing2 waktu tuuuu~ haihhh~ nak wat gapo ne? haha!

nak cerita sahabat aku sorang tu bercerita, aku tak pandai lah.. tapi aku fahamlah, sebab dia katakan, Allah berfirman dalam surah ali-Imran, Allah memerintahkan sekumpulan manusia yang bergerak untuk mengajak kepada kebaikan dan mencegah dari kemungkaran..... (tak ingat sangat) mohon sape2 bijak bestari, betulkan salah silap ._.

kat facebook, orang dok share post tentang kata2 al-fadhil Ustaz Zahazan tuu, aku setuju dengan kata2 beliau. aku tengok, sahabat2 Kelantan aku semua hebat2 belaka personalitinya, taknak aku generasi akan datang jadi lain macam. cukuplah negeriku ada macam2 -_-" taknak negeri tu jadi macam negeri nii.

hmmm, tempoh hari je, sahabat aku jadi speaker untuk siasah Rasulullah saw. hadahullah. hmmmm, pandang tajuk masa tu je, aku dah terdiam dah. besar kot siasah ni. besaaaaaaaaar sangat. nak ikut pesan ayah ke tak eak? hehe.. macam ni lah, duduk, perhati. ambil tahu, baca. doakan yang baik2. emmmm, untuk PRU13.... Ya Allah, anshorul Islam wal Muslimin fi Maliziya, allahumma ameen~

-------------------------------

dah membesar rupanya diri ini. semuanya aku pandang besaaaar je. istilah pandang main2 tu macam maken menghilang je. tapi sikap main2 tuu tetap ada. hehe. Yang pasti dalam bab siasah ni, satu hal yang aku paling tak suka keadaan di Malaysia ni ialah bab fitnah memfitnah. 
-___________________-" 
takde keje ke? hidup pun tak aman gituuu...penuh sakit hati dan hasad dengki. buat orang menyampah je~ 

#boleh aku kata haritu, apa kate kite tubuh gerakan baruu.. mahasiswa semuanya, satu hari nanti kita jugak yang akan memerintah :p dushhh!! *otak senget, hewhew~


*kata2 aku jangan dilayan, mainan semata-mata
lepas ni nak cerita bab hidup aku dan sesuatu yang memberi inspirasi jelah..
bab besar2 ni, tak tahu baik diam. kan?
tak sama orang yang berilmu dan yang takde ilmu tuu. 
nice try hayat~ ;)

+ arus baru tu ape? + 
O.o


No comments:

Post a Comment