Sunday, March 24, 2013

susahnya !


zZZz

kononnya aku mahu berubah. kononnya aku mahu jadi yang lebih baik. kononnya aku mahu mencari redha Dia. kononnya aku sedang berusaha. 

tapi sejauh mana keberkesanannya? apakah aku sedang berada di atas jalan itu atau aku semakin menjauhinya? #muhasabah

seorang hamba Allah ini, berusaha sekerasnya untuk tak bagi aku tidur lepas subuh !
Allahu Rabbi~

susahnya!
aku tetap aku
susah betul lah nak avoid diri dari tidur pagi tuu!

pagi2 tu aku tak mampu nak membaca buku, kalau baca je 'huh' confirm tidur teghuih. buku tuu dah malas dah nak layan aku -_____-"

zZZz

kadang2 pagi ni aku tidur, esok paginya aku tak tidur. lusa aku tak tidur. lepastu, tidur semula. *nampak tak, tak istiqamah kat situ? Allah~

usaha ! usaha sehabis baik ! tak usaha tak dapat..
kena carik jalan..


PERISTIWA SEBELUM, SEMASA DAN SELEPAS SUBUH

1. tidur awal/lambat
2. bangun awal sebelum subuh
3. tahajud sat
4. dengar azan yang menenangkan
5. solat sunat qobla subhi
6. solat subuh
7. du'a
8. mathurat
*time mathurat ne je aku dah mengantuk semula dah*
9. dengan telekung2 tidur atas sejadah <--------------- font="" mengade="">
10. "ti, bangun..kelas kul berapa?" kata roomate.
11. menyesal tidur lagi lepas subuh ._.
12. esok buat benda yang sama -.- menyesal sampai sekarang
13. tapi buat lagi

zZZz

hayat !!! usahalah~ pagi2 tu tak dapat baca buku, online pun takpe :p janji tak tidur. usahalah! kalau nak mesti ada jalan punya. ganggu orang lain pun takpe, whatsapp ke message ke call ke. 

mudahkan jangan susahkan
semoga berjaya hayat !

kepada yang sangat berusaha tu, maaf ye~ insya Allah aku usaha !
terima kasih banyak !!! 


No comments:

Post a Comment