Sunday, December 23, 2012

Sedetik lebih

Ketika di Jami'ah, online keraaaap sangat. Terrrrrlalu banyak. Ada wifi lah katekannn~ sampai kena tegur dengan beberapa orang sahabat. Kadang2, terasa nak offline jugak konon2 untuk fokus lebih pada pelajaran, ceiyhhh...

Facebook, twitter, blogger, semua on setiap masa. Bila nak study je confirm ngadap dia dulu. Bila habis meeting je confirm bukak dia dulu. Bila takde kelas je, fuhh.. Sakan ngadap dia ne.. Kira boleh jadi kategori gian dah ne~ better para penagih tuu tukar dadah tu kepada internetlahh, berfaedah sikit kot dari mati sia2 :p

Apa aku buat sebenarnya? Online je~ refreshing brain, tinggg* :D

Honestly, stalk orang aku buat ^^ tipulah kalau tak stalk orang. Hmm, selain itu, contact family. Sangat penting bukak facebook ne masa kat sane, tagging family, messaging :)) hehe

Work. FSCC and FRC :)) maju dunia sekarang ne, group bagai kat dalam facebook. Kalau aku tak bukak 2hari je, banyak betul informasi yang aku tertinggal -_-" aduhh, payah jugak kalau offline. Hmmm~ lagi2 bekerja under information and publication bureau, confirm2 kena selidik beberapa group.

Study. That's right. Orang kate sekarang ne kena study smart je takyah susah2 study hard. *angkat kening sebelah dua kali :p majmu'ah allughatul arabiah, group yg sangat banyak bagi maklumat. Tempat bertanya para pakar bahasa al-Quran ne. Cemane nak sampai tahap mereka ne ye. Huh, kena study. #rindunyaaaaa

Tutup cite ne

-------------

Sebenarnya kat baitun ne, kalau on facebook tengok2 je, lepastu logout. Dah lama tak bukak majmu'ah arabiyah. Bukak Family FSCC je banyak. -_____- patutnya dari haritu bukak majmu'ah. Eh, rindu pulak kat pok syeikh arab yg selalu aku cakap dia tak faham lepastu dia betulkan. Lama tak borak dengan dia. Apa khabarlah dia agaknya ya, semoga dia dilindungi Allah. Allahumma ameen~

Sedetik tadi aku bukak majmu'ah semula setelah sekian lama tak bukak. Subhanallah! Itulah orang kata, kalau hendak seribu daya, tak hendak satu alasan pun cukup. Baru sikit aku baca, terasa dah ilmu sorf sangaaaaaaatlah cetek. Nahw lagi berterabur. Kitabah pun tunggang-langgang. Allahu rabbi~

Masjid dan masjad pun ada beza. Allah~ ceteknya ilmu hamba. Permudahkan hamba untuk mempelajari ilmu-Mu Ya 'Alim... Allahumma ameen~

#pray4ummah

No comments:

Post a Comment