Monday, November 26, 2012

Bola!!!

Demikian pada suatu hari, sang harimau telah bertempur dengan sang singa. Alhamdulillah singa menang. Adat pertandingan kalah dan menang. Takpolah team belang, next time main molek sikit ^^ *kibar bendera

--------

Aku kaki bangku. Kwang3. Oleh itu aku sama sekali tidak layak untuk berkata itu ini kepada team belang. Yang aku tahu, "takpe Malaysia, i will support you!!" hehe..

Masa sekolah tingkatan3 after pmr, ade futsal game antara kelas, Anggerik, Angsana, Cempaka, Mawar, Cemara, Dahlia, Kenanga dan Kekwa. Aku terpaksa dan dipaksa untuk main! Oh my!!!

3 Anggerik (team akulah tuu) kalah berturut2. Haha. Hebat sungguh! -_-" sebab goal keeper main macam err macam penyambut tetamu. "haa, silalah masuk, silalah masuk" sonang ja bola tu masuk dalam gol. Hikhik.

Kelas lain dok gelak neh sebab goal keeper tu macam tengah menari ballet. Tak lemah gemalai tapi lemah longlai -_-" Lepas tuh, tersengih2 kat situ. Ish3. Baik bior je goal tu kat situ hang takdak lagi baguihhhh hang tau dak?

Semua goal keeper punya salah sebab tu team aku kalah terukk. Tapi disebabkan nama kelas aku tuu Anggerik, semua orang pandang bagus je. Maksudnya, tak berani nak nak kutuk ke maki ke, nak kutuk pun senyap2 je. Diorang senyum ja tengok kami main. :))

Overall, team Mawar yang menang. Berpakaian hitam pink masa tuu. Team kitorang, huh, t-shirt sekolah jek kami belasah. Hihi.

Nak dijadikan cerita, akulah goal keeper tu. Kahkah! Sampai bile2 aku taknak masuk tournament bola yg perlu disepak. Pakai tangan takpelah ;)

Macam mase kat cfs aku masuk basketball. Lagi lawak. Satu hape pun tak reti nak main. Kena wakil BAR pulak tuu bukannya antara kelas. Perlawanan persahabatan, habis hancur lebur. Berpuluh2 berbalas kosong -_-

Team lain semua ade coach, kami ne haa berlatih sendiri2 ja. Yang bestnya, aku taklah jadi aku masa goal keeper tuu. Tapi aku jadi shooter. Ow yeah!! Honestly, sebenarnya aku jadi defender tapi final game (kumpulanC) aku shoot masuk pulak dlm basket tu. *suka sangat sampai melompat mase tuu (macam menang je padahal 22-6)

Overall, tak ingat sape menang tapi aku tengok prestasi kami meningkat, takdelah sebijik telur setiap kali mainkan. Dan aku suka berlari, jadi main basketball ne boleh lari-lari-lari..... Hehe. That's why, semua cakap camne 'Yati ne main senyum je sepanjang game, tak reti penat berlari sana sini' .. Oh, my pleasure to run in a game!

Inilah kisah bola dan aku yg kaki bangku :)) hehe. *jangan ajak main bola guna kaki, tangan takpe ^^ weee~

#pray4Gaza #pray4ummah  

No comments:

Post a Comment