Wednesday, November 21, 2012

brightdarkside

Entah apa yg aku mimpikan malam semalam sehinggakan lenaku cukup aman. Sampaikan mak kejut pagi tadi untuk beli sarapan aku bilang tak nak dan sambung tidur! -_-" benar2 indah mungkin mimpinya. Hmm, entahlah~ *sambil jungkit bahu

Entah apa yg dimimpi semalam, hari ini aku sangat tenang, sabar, bahagia, gembira, rajin, baik hati dan perkara positif yg lain ^^

* astaghfirullahalazim *

Aku terlihat kelibat berterbangan o.O erk, barang terjatuh. Aku lihat sahaja. Kedengaran dari luar suara burung hantu. **** itu maksudnya ada bunyi kedeboom camtulah. Tapi taklah macam tu sebenarnya. Okay, seekor kelawar telah mendarat. Mungkin kepaknya patah! Shiannye~ oh! I should call my father because the kelawar dah terbang masuk dalam!!! Ayah!!!!!!!!! Ok fine, kelawar tu pergi belakang almari -_-" haha~

* back to peace and ease mood everyone! Hehe

Ehem2..
Kadang2 kan, satu hal yg biasa2 je boleh jadi sesuatu yg sangat membahagiakan ^^

Kerajinan yg sangat jitu pada hari ini, membuatkan aku mula lipat baju pada jam 4 petang! Ketika mentari sangat indah memancarkan cahaya di luar rumah. Records! Sebab biasanya malam menjelma.

Dengan lemah lembut aku lipat baju semua tu dengan harapan hujungnya nanti nampak kemas cantik dan tersusun ^^ sambil2 tu, tiba2 semua duduk keliling longgokan kain baju tersebut sambil berbual-bual. Eh, comelnya :))

aku tak tahu macam mana nak ungkapkan. Tapi hari ini aku rasa bahagia sangat :) jaga kanak2 tu pun takde rasa lelah atau malasnya lahai. Tiada.

"cik ayu, nak susu dalam cawan"
~lepas tu, tumpah kerana dilanggar-lapkan dan buat lagi ^^

"Ayuuuuu!!! Firah ehem2 tu"
"Firahhh, jom ngan acik, bawak towel sekali"

"cik ayu, nak mandi"
"cepat amek towel kakak n adik kite main bubbles!!"

"cik ayu, nak nasi, nak ikan goreng"
~layan dengan bahagianya sambil suap ikan ke dalam mulut sendiri. Hikhik ^^

I'm looking forward to the brightside and the darkside of myself. Ketawakan diri sendiri sebab baru sedar dari lamunan yg panjang. Haha. Terlalu melayan perasaan hati mungkin sehinggakan hari yg berlalu jadi suram. *cehh, taklah suram cuma malas tu terlebih :p

Teringat pulak masa sikatkan rambut Nur Irdina, tiba2 dia pusing tepat tengok aku. Tergamam kat situ. Dia tundukkan kepala sikit. Lepas tu dia cakap, "cik ayu, kisslah". So i kissed her forehead. Then, Marini do the same thing, i combed her hair. Tak sampai dua saat dia cakap "ok siap!!" dia pusing sambil muncungkan bibir. Sungguh aku tergamam kat situ sambil berkerut. ~~ okay, so we kissed there o.O lepas tu je aku ketawa gile2 lah! Hahaha!! Ok, aku tak romantik langsung -_-" layan kanak2 pun tak pandai~ hehe

Nak mention kat sini, yay!!! Aku bahagia. Aku doakan semua orang bahagia! Sahabat2, teman2, cikgu2, semualah! Allahumma ameen :D

إن شاء الله
Doakan saudara kita di semua pelosok dunia terutamanya yg sangat parah sekarang Palestine, Syria, Rohingya, Burma, selatan Thai dan yg lainnya. Ingat ya! ^^ Janji Allah tu pasti, pastinya akan tiba saat itu, Islam akan menang! Allahumma ameen! Allahu akbar!

لا إله إلا الله!!!

No comments:

Post a Comment