Saturday, September 1, 2012

ayukah aku ? eh ? akukah ayu ?

when i was born, eceiyh~ :p mak dan ayah nak letak nama waktu tu~ boleh dikatakan hampir-hampir jadi gaduh la masa tu gara-gara berselisih pendapat nak letak nama aku :)) Ayah nak letak nama Ayu; walhal mak nak letak nama Hayati~

andai saja aku bisa berbicara saat itu, dah tentu aku cakap "Gabungkan xboleh ke? (sambil buat muka -_-)" ahaha~ ERK..

 gabung?

 Ayu + Hayati = Ayu Hayati?

 macam aneh je bunyi..

secara tepatnya, Dia yang dah tetapkan nama aku Hayati bukan Ayu.. tapi entah kenape suka-suka je mak ayah akak abang aku neh.. dalam ic letak dah Hayati tuh.. tapi panggil aku Ayu jugak -_-" dah adik2 sampai ke anak2 buah panggil cik Ayu~

mungkin sebab tu aku yg paling ayu dalam rumah tu~ ahahahahahaha :p bila fikir-fikir balik macam aneh pulak kalau anak2 buah aku tu panggil aku Cik Yati;.. bluwekkk.. aneh dengornye..

bila datangnya raya ke majlis ke bertandang rumah orang ke org datang rumah ke tu boleh jadi satu kepayahan bagi aku.. kenapa? sebab bila orang tanya, "Yg ne namanya ape?" aku boleh take time nak cakap "Ayukah aku? eh? Akukah Ayu? eh? Hayati?" @_@


secara frekuensi yang kerap, jawapan aku Ayu.. tapi saya bangga dengan ayah saya! sebab dia suka introduce saya dengan nama Hayati walaupun pada hakikatnya dia nak sangat letak nama Ayu tu.. eh, tak kata ayah je.. kadang2 tuu mak akan cakap dua2 nama..

nak senangkan dan permudahkan mak ayah, bila orang tanye sape lagi yang masih belajar?
direct je " Ayu Ana Ain Haiqal :)) "

tapi nama Ayu ne akan jadi sangat dan tersangat sangat aneh bila kawan2 sekolah panggil.. confirm tak toleh.. kerap sangat soalan ne hadir "Ayu? Yg mana satu Ayu?"

Ayukah aku atau akukah Ayu itu yang penting aku bahagia bawa dua nama ini :D Ayu dan Hayati, membawa peranan yang berbeza ^^ aku ialah Hayati dan aku ialah Ayu~





No comments:

Post a Comment