Thursday, September 13, 2012

let's change the world~!!!

pagi-pagi khamis ne terasa nak menulis sesuatu
sesuatu tentang perubahan 

hmmmmm~

apabila diperhatikan skala hidup kita saat ini, para remaja yang berumur lingkungan aku, lebih gemar mencari sesuatu untuk kepuasan diri
bukan itu sahaja, pelbagai ragam, gaya dan sikap dikeluarkan saat ini
ada yang berjaya keluar dari kompong eh kepompong ini dan menjadi rama-rama yang cantik
tapi ade juga yang masih terperangkap di dalamnya terus dilingkari urat-urat benang yang melilit

bila nak berubah?
persoalan tu sering berlari-lari dengan liarnya dalam kepala
selagi kita tak mula selagi tu kita takkan pernah berubah

macam mana nak berubah?
pelbagai kata-kata indah pernah terbaca dari org yg banyak pengalamannya
entah nak taip kat sini ke tak =.=
disebabkan aku hanya suka2 buat blog ne jadi aku simpan dalam diri jelah

kenapa aku tiba2 masuk bab berubah ne?
macam yang aku cakap kalau kita tak pernah nak mula untuk berubah kita takkan pernah berubah
tapi macam aku ne ada masalah, selalu je mula tapi tak istiqamah
jadi iman kena mantap! biar amalan tu sikit tapi istiqamah

*saje je letak let's change the world~ too big? anything big comes from a small tiny little thing that grow bigger and bigger~ from u yourself > people around you > people in your country > people in the world~!!! +ini hanya teori aku+

---------------

aku membesar bersama abang yang beza umur kami 2 tahun sahaja
gaduh kami gelak kami rahsia kami
kami sendiri yang tahu kami sendiri yang simpan
aku lihat diri dia yang dulu sangat berbeza dengan sekarang

setelah umurnya terus meningkat, aku lihat sudah ada ciri-ciri tanggungjawab dalam dirinya
sikit-sikit dia berusaha, ya, dia sangat degil
tapi apa yang mak ayah putuskan dia akan ikut walaupun akan merajuk seminggu dua =.=
namun aku salute dia, sebab dia care sangat tentang adik2 dia lately ne
sampaikan aku yang pelik, tapi aku welcomekan diri dia yang baru itu :D
uhibbuka fillah akhi 

----------------



aku rindu dia yang sedang melata di atas bumi yang bukan ada aku di atasnya =.= erk~ apakah?

No comments:

Post a Comment