Saturday, September 29, 2012

0909 stay firmly in heart

9 September 2012-Sunday



masa ne pergi zoo.. community service.. best sangat~!! 
yang sebelah aku tu nama dia Qilah dan dia partner aku sem ne.. best kawan dengan dia..  mudah untuk di bawa berbincang dan gelak tawa pelbagai cerite macam2lah dengan dia.. tak sangka dia pun mudah nak cerita pelbagai cerita sampai kadang2 aku hanya mampu senyum melihat gelagat dia.. comel ^^

berbalik ke zoo tu..


ne waktu kitorang bagi burung makan :)


yang ne pulak after letih dah sapu daun2 kat belakang adik beradik monyet semua tu, ade yang bersihkan tempat zirafah dengan gajah, dan kitorang bagi makanan pada binatang2 tersebut..
bile type ne, rase rindu pada makhluk2 ciptaan Allah itu :')


arnab2 yang comel ne.. Allah~ comel sangat
^^



hok gajoh n zirafoh pulop --' menipu la tu.. mane ade gajah kat sini, badak air adelah.. badak ne garang sikit.. rupe2nye, walaupun badak ne besor macam tu tapi ne anak2 badak.. mak pak dia kat tempat lain.. seram jugak bile badak marah.. dia takut kitorang kacau dia kot.. ngee~


ini mina eh adam kot~ hehe.. ade dua ekor.. tak ingat yg mane satu adam mane satu mina..


ne haiwan kesayangan aku kat zoo.. horbit~ entah cane nak eja nama dia.. kuda padi yang sangat comel.. masa awal2 tu belum ade communication yang baik dengan dia.. tapi masa dah nak balik tu baru aku reti nak communicate dengan horbit.. so sweet~ ^^
comel sangat sampai sedih sangat nak tinggalkan zoo
:'(

comelkan dia ^^ rindu~ 
(sambil tangan melambai-lambai ke arah gambar) 
horbit~! muah2x ^^

walaupun cita2 aku yang sangat tinggi untuk jumpa pak belang kat zoo tapi lepas jumpa haiwan2 lain aku boleh lupekan pak belang tuu.. tapi akhirnya aku jumpe jugak harimau yang sangat cantik sewarna dengan tema kami hari ini :)

aku dengan Qila ade ikut sorang brother penjaga zootu, dia tengah bagi anak landak minum susu.. kesian, ibu dia makan anaknya sekor, lagi sekor kena gigit.. tu sebab brother tu bela tanpa ibu dia di sisi.. semuanya ade 4ekor anak landak yang dapat diselamatkan..


the awesome girls ^^


the only boys ^^


WE ^^

itu jelah~ sebenarnye banyak sangat nak cite sampai tak twu nak cte yg mane.. semoga Allah izinkan aku sekali lagi untuk melihat haiwan2 di zoo ini.. tenang~ semoga Allah redha ^^



No comments:

Post a Comment