Saturday, September 8, 2012

opps~!

Lelaki Ni Mudah Perasan. Perempuan Jangan Bagi Lelaki Perasan. Kalau Lelaki Senyum, Perempuan Jangan Pandang Muka Lelaki Itu, Tetapi Tundokkanlah Pandangan, Agar Lelaki Itu Tersentak Mengingat Batas. Kalau Lelaki Itu Memberi Salam, Jawablah Dengan Nada Yang Kecil Hanya Gerak Mulut Sahaja Dapat Dilihat. Kalau Lelaki Itu Memberi Hadiah, Tolaklah Dengan Berhikmah, Katakanlah Pada Lelaki Itu Supaya Memberi Hadiah Sebagai Hantaran Perkahwinan Nanti. 

via: Mufarwa Farid

bila terbaca status akhi ne kat muka buku, teringat pulak kisah ketika minggu Taaruf~
ade sorang brother ne nak air mineral, disebabkan aku ne in-charge untuk catering, aku pun ambillah sebotol air bagi kat brother tu
xberape nak ingat ape dia kate waktu tu tapi lepas bagi tu aku senyum je kat dia tanpa balas apa2 pun yang dia cakap



brother: eh dia senyumlah~!
aku: *terpinga-pinga
brother: apa nama mak ayah dia? aku nak masuk minang
aku: *senyum xikhlas je sambil dalam hati, "astaghfirullah, aku buat ape seiyh?"

setelah hari berikut, kalau jumpa brother tu je mesti dia panggil "hidup saya!, hayat saya!, hidupku!, hayati!" =.="

ahhhhh, segan kot menghadapi situasi macam ne~! tapi salah aku sendiri senang-senang je senyum kat brother =.="

tapi serious, muka yg type macam aku ne, susah untuk xnak senyum sebab bile TERsenyum sikit je pastu nak cover, memang taklah

yg hairannya, kalau aku kat depan laptop ne, xsenyum pon~! tapi roomate semua tegur, "Yati ne sengih2 depan laptop" @_@ ahhhh,, bila masa dan ketika entah~!!

nak tengok bila muka aku serious senang je, time aku tengah berjalan sorang2.. tak tengok kiri kanan, straight je~ orang kate sampai takut nak tegur aku.. wow~! amazing :D

hakikatnya, aku ni friendly habis~ seriously.. tapi.. aku selalu sorang2 sampaikan orang fikir aku ade dunia sendiri.. lagi2 sem lepas............ 



pergi kelas Religions in Malaysia, aku takde geng macam yang lainnya.. asal datang kelas je confirm aku sister pertama yang sampai.. confirm jugaklah aku duduk depannnnnnn sekali.. bila yang lain datang, aku dah agak dah.. takde sape nak duduk sebelah =.= sighhh~ 

sem ne aku dapat tahu dari sahabat baru aku, "Yati, roomate kite kate dy takut nak kawan dengan Yati sebab sem lepas Yati suka sorang2.." erk, Hayati tak makan oranglahhh~

mungkin sebab dia tak pernah tengok aku senyum kot, sebab tu dia takut.. barangsiapa yang pernah  disenyum oleh aku, confirm dia okay je kawan dengan aku.. :p 

budak2 kelas aku je cakap "Yati aku ingatkan kau ne tak banyak cakap, rupa2nya~~~" ahaha~ mampu gelak je.. orang kata tak kenal maka tak cinta, IIUM terapkan tak kenal maka taaruflah~!! 

hehe..






No comments:

Post a Comment