Wednesday, September 12, 2012

ada waktu



ada waktu kita akan kehilangan sesuatu yang mungkin berharga atau mungkin tidak berharga sama sekali. 
#eh.. what happen ne hayat? hilang ape?

selama beberapa hari yang sangat sibuk ini aku tak fikir banyak
tak bermaksud aku fikir sikit
cuma aku fikir secara ringkas dan terus buat keputusan secara drastik

ada satu tahap aku duduk diam2 dan dalam hati dok cakap
astaghfirullahalazim astaghfirullahalazim

aku cukup risau bila sesuatu tu tak siap lagi dan hal tersebut melibatkan orang lain
kalau setakat assignment sendiri punya takpelah
ade masa kita terlepas sesuatu kerja walaupun dah list

arghhh~!!! 

ada waktu aku duduk diam2 dan on music bukak zikir terapi diri dari Hafiz Hamidun
astaghfirullahalazim~~ sampaikan nak jumpe principal aku terhegeh-hegeh nak cabut earphone kat telinga... 

principal pun tanye, "dengar lagu ke al-Quran?"
waktu tu mood aku tengah tak stabil, masih ade takungan di mata
aku mengambil keputusan untuk jawab, eh tak; aku senyum je lalu menguatkan segala tenaga dan kudrat yang ada untuk bertanya dan menyelesaikan pekerjaan tersebut~

alhamdulillah semuanya selamat :'D

ape kait intro dengan isi ne? =.=

macam ne ceritanya...
ehem2 :p
sepanjang aku menunggu giliran untuk jumpa principal kat mahallah kc tu, aku dok diam2 dengar zikir terapi tuu.. touching habislah

tiba2 kat satu sudut mahallah office tu aku jumpa satu benda empat segi yang dah lama aku tak naik atas tu
ada satu jarum yang akan point pada nombor2 tertentu..

dengan bahagianya aku naik atas benda empat segi tu
sighhh~ aku mengeluh
aku dah hilang berat badan =.="

zikir yang masih lagi terpasang tu, menyapa aku dalam diam
"astaghfirullahalazim~"
dengan pantas aku istighfar dan ucap alhamdulillah
semua ne Allah yang kurniakan :))

alhamdulillah 

No comments:

Post a Comment