Friday, October 5, 2012

aku lihat mereka dan aku lihat aku


devil أنا أنصحك لكن لا أنصح نفسي devil


maksudnya
aku menasihati kamu tapi aku tidak menasihati diriku sendiri devil

--------------------

beberapa hari yang lalu, sedang kami berenam munaqasyah~
dia bukak buku riyadhus salihin
dia baca satu hadis

dan aku
pandang tembus buku nahw waktu tu
aku terbayang bayangan yang Allah dan Rasul-Nya sampaikan
aku diam dan perasaan takut mula hadir

sekarang aku pegang buku riyadhus salihin tu
dan aku belek2 untuk baca hadis tu semula agar boleh aku taip kat sini
sebagai peringatan buat diri ini
tapi aku tak jumpe2 hadis tu

mungkin nanti
aku paparkan di sini

--------------------

semalam ada appreciation night facilitator
"striving towards excellence and professionalism"
~nuqaba' always fissudur"

aku lihat mereka dan aku lihat aku
apakah tanggungjawab ini aku sudah selesaikan dengan baik?
aku risau
aku terfikir2 hadis yang dibacakan tu

tiba2 dapat satu kertas kecik
bertulisan
"adakah anda mahu menjadi fasi pada sem depan?"
aku lihat pen di satu sudut
entah siapa yang punya
aku pun terus tanda pada satu kotak
"xnak"

bukan aku tak sudi untuk menjadi naqibah
cuma aku mahu lepaskannya kepada orang yang lebih layak
aku bukan tak layak cuma belum layak
aku mahu tarbiyah diri yang dhaif ini
sebelum aku melangkah untuk mengambil hati adik2 usrah

aku ikhlas mencintai dakwah
aku senang melihat para daei
aku selesa di samping mereka
ketenangan yang mudah dirasai dalam frc
aku akan merindui saat2 indah, payah, letih, happy kesemuanya
kerana pengalaman ini menjadikan hayat ini terindah
^^heart
heart
nuqaba' always fissudur 



No comments:

Post a Comment