Thursday, January 17, 2013

7jam

Being awake as usual by alarm, astaghfirullah by Brother Hafiz. Argghhh, pain inside. Hayat~ takmolah sakit dulu. Chill dulu, chill! :D senyumm sorang2, think positive!

A morning in Shah Alam, hearing azan subh is just a perfect day to begin. ^^ kuatkan semangat hayati! Kuat! Ya Allah, kuatkan aku. Ameen.

-----------

7 jam dari Pontian ke Shah Alam memang memeritkan. Selalunya 6jam je. Tiba2 dia pusing Klang dulu, tengok keliling, aku kat manalah ne? Hewhew~ first time sampai Klang Sentral semalam. Waaa~ Klang ne macam krik3 je. Haha.

Dari Pontian memang aku dengan Pak Cik bus je kat dalam tu. Sejuk gilo kot! Takdee orang, takde haba -_-" huwaaa! Lemah betul bab sejuk2 ne. Baru sepuluh minit gerak, aku dah tidur dah sambil kesejukan yang teramat. Grrrrr~ kepala pun pening waktu tu. Jadi tak sempat nak tengok sempadan Pontian-Batu Pahat, aku dah tidur.

Boleh pulak aku mimpi waktu tu!!! Terkejut aku! Sebab aku terkejut jumpe orang tu dalam mimpi. Dulu, balik Pontian, hari pertama tidur kat rumah aku mimpi dia. Ini, kat dalam bus lagi aku dah mimpi. Terus terjaga aku! Tengok sekeliling, laa baru kat Rengit ke? Ingatkan jauh dah. -_-" (Rengit, kawasan Batu Pahat tapi betul2 lepas Pontian)

Bus tu berhenti kat Rengit ambik orang, ada 2orang masuk. Lepastu aku tengok sekeliling sampailah kat Terminal Batu Pahat pulak. Batu Pahat ne cantik. First time aku tengok UTHM. Hoho. Jakun jugaklah. Lalu sekolah lama abang aku kat Batu Pahat. (selama ne aku tidur je ke? Kenapa macam tak pernah ada memori lalu kawasan ne?) hahahaha

Bus tu berhenti kat Ayer Hitam pulak, sekeliling Terminal Ayer Hitam tu banyak betul kedai jual karpet. Cantik kot. Haha. Lepastu berhenti Tangkak. Haa, kat Tangkak tu ada sorang kakak duduk sebelah aku. Berbunga-bunga dalam hati. Kihkih.

Kakak tu kan, aku tak tanye nama. Dok borak sakan neh tapi tak tanye nama pun. Dan sayang, aku tak berapa nak sihat, jadi aku cakap kat dia, "akak, sy nak tidur". Lepastu, aku tidur sampai aku tak sedar langsung dah melepasi Melaka. Tiba2 dah kat Seremban. O.o

Terminal Seremban ne sama je macam dulu. Takde perubahan. Hehe. Aku pun start message Umie. Aku tak tidur dah lepastu, akak sebelah yang tidur. Hehe. Seremban ne cantik. Penuh seni tradisi.

Satu jam kemudian, Umie tanye dah kat mana. Aku pun tak tau aku kat mana waktu tu. Yang aku tau dah dalam kawasan Selangor. Part mana pun aku tak tau. Seriously, perjalanan hari semalam tak sama dengan yang dulu2. Sejak bila pulak aku lalu Stadium Malawati Shah Alam ne? Haha. Umie kata dah nak dekat dah tu. Lepastu setengah jam kemudian, aku dah tak kenal tempat dah. Kat mana ne?

Mak start call. Tapi suara mak~ aku tak dengarlahh. -_-" telinga masalah ke hp masalah? Hahaha. Kemudian baru tau, ohhh. Klang. Salam kakak tu, kakak tu turun situ. Bye kakak! Jumpa lagi!  :D setengah jam kemudian baru sampai bulatan kemajuan. Haa, baru kenal! Hampir sampailah tu. Hehe. Akhirnya! :)) alhamdulillah~

Begitulah 7jam yang berlalu. Hehe. Umie kata tambah satu jam lagi dah sama orang Kelantan balik Shah Alam. Lebih kurang je rupanya. Sayangnye kurang sihat. Pening betul otak bila start nak selsema. Sejuk pulak tuu. Hujan lagi. Apapun, UIA i'm on my way! Tomorrow will be :)) may Allah ease eveything.

# mood rafest13' :D

#pray4ummah

No comments:

Post a Comment