Wednesday, January 16, 2013

South to central Malaysia

The truth is i am the biggest fans of hayat terindah!!! Hahaha.

Reread, memang sengih sorang2. Teringat segalanya dulu. Teringat apa yang terlupa. :)) jazakumullahu khairan kathira sebab menjadi sebahagian dalam hayat terindah ini. Sepanjang hayat akan dikenang. Hehe.

Andai aku pergi dulu sebelum mu. Eh o.O lalalalalalalaala~ jemput datang rumah, baca yassin sama, maafkan segalanya, halalkan semuanya. Ada hutang, mohon mintak kat waris.

Andai aku kahwin dulu sebelum mu. :p jemput datang rumah jugak, doakan kami. Ada rezeki, bawaklah 'berkat' balik rumah. (berkat ne aku tak pasti orang negeri lain sebut yg sama ke tak, tapi yg penting berkat kat johor ne maksud dia tuan rumah bagi makanan yg dibungkuskan kepada tetamu).

Berhenti seketika, lihatlah langit malam :) its crescent!!! Hahhhh, cantiknya~ ma ajmala alqamar! Apabila bulan menghampiri full moon, 12 rabi'ul awal bakal menjelma. Mawlidur rasul <3 allahumma solli 'ala Muhammad wa ālihi Muhammad. :) feel it! Ya badratim~ ya badratim~ <3

Makan malam bersama Ana tadi, "Yu takyahlah balik" aku, "habistu ko nak aku dok rumah menganggur je? Lepastu ada putera raja masuk minang pada suatu hari?" ana, "haah, boleh2" aku, -_-" masih perlu berjuang ana :)) nanti turn kau pulak. Insyaallah~

Segala yang sempat aku nukilkan di sini, semoga menjadi penghibur di kala gundah gulana di semester yang penuh cabaran nanti. Insyaallah.

Semoga perjalanan semester yang baru, Allah memberi kekuatan kepadaku untuk menjalaninya dengan baik. Allahumma ameen~ mak! Ayah! Doakan :)) makbul tau doa mak ayah ne. Hari2 tau! Tengah2 laut tu ayah, kalau tunggu jaring tu di ombak2, tersangkut udang berkilo2, ketam, ikan, sotong, doalah untuk ayu ye ^^ mak pulak tengah2 masak dengan penuh kasih sayang tu, doakanlah ayu ye. Mesti doakan! Hehe. Tak call pun takpe asalkan ingat daku dalam doa kalian. :') terima kasih...

From south to the central of Malaysia, may Allah ease everything :)) take care mak, ayah, apis, ana, ain n haiqal. Ada kesempatan kita jumpa lagi ye. Untuk segalanya, jazakumullahu khairal jaza' <3 love till death makes us apart, together in jannah~ insyaallah~

# senyum itu indah. Tangis itu usah. Yang pergi tu sudah. Yang aku tak sudah2 bermadah ;p

#pray4me #pray4ummah

No comments:

Post a Comment